Основне академске студије Информатика и рачунарство

Оцена корисника:  3 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

ОПИС ПРОГРАМА

План и програм студијског програма можете погледати овде

Студијски програм Информатика и рачунарство (ИР) обухвата основне академске студије из поља рачунарских наука на Криминалистичко-полицијској академији (КПА), који се изводи на Департменту Информатике и рачунарства. Њихово трајање је 4 године, укупна вредност студија је 240 ЕСПБ, а по њиховом завршетку се стиче звање првог степена академских студија дипломирани информатичар - дипл. информ. Студијски програм основних академских студија, који је иницирало Министарство унутрашњих послова, омогућава образовање кадрова који ће задовољити потребе кључних линија рада Министарства унутрашњих послова али и потребе осталих Министарстава Владе Републике Србије као и државног и приватног сектора уопште у области безбедности имовине лица и заштити информација и информационих и комуникационих система. Студијски програм Информатика и рачунарство  обухвата три основне научне области: информационе технологије, софтверско инжењерство и примењену информатику. Стечени ниво знања обезбеђује формиране стручњака за развој и примену научних и стручних достигнућа из 6 области рачунарских наука:

1. Информационе и интернет технологије


IRЦиљ постојања области Информационе и Интернет технологије је стицање основних знања из области рачунарског хардвера, софтвера и Интернет-а, као суштинских предуслова за даље изучавање Информационих и комуникационих технологија и програмирања уопште. Неопходно је увидети значај утицаја ИТ-а на друштво, његове предности и мане, схватити принципе мобилних и бежичних технологија, чији развој и примена данас преузима водећу улогу у Интернет технологијама. еУправа као интернет (online) пружање услуга и друге активност базиране на Интернету могу одражавати приоритете у различитим државним стратегијама. Нове информационе технологије ће полицији олакшати да снимају фотографије, користе интернет и комуницирају са станицама. Са друге стране, интернет је део критичне глобалне инфраструктуре и многи други битни сервиси савременог друштва (е-Трговина, е-Банкарство, е-Управа,...) све више зависе од Интернета и честа су мета сајбер напада. Кроз предмете Основи информатике, Интернет технологије и системи, Основи телекомуникација, Рачунарске мреже, Електронска управа студенти се упознају са актуелним областима везаним за информационо-комуникационе системе (ИКТ системи), као и са могућим претњама који се дешавају њиховом применом.

2. Информациони системи


IRИнформациони системи представљају компјутеризоване интегрисане системе за прикупљање, компајлирање, складиштење, одржавање и рад са различитим подацима. Интеграција таквих података у јединствене информационе системе за праћење ванредних ситуација представљаће, у блиској будућности, изузетно значајан информатички посао у целом свету. Такође, информациони системи омогућују уношење база за рад криминалистичке полиције-база трагова нерешених и решених кривичних дела, као и података о регистрованим криминалцима, на основу којих је могуће пронаћи починиоца кривичног дела у веома кратком временском року. Географске информационе технологије представљају модерне технологије које се могу успешно примењивати у разним научним областима и дисциплинама које су уско везане за простор, као што је саобраћај.  Да би се ближе појаснила проблематика информационих система студентима се објашњавају појмови који чине основе ових технологија кроз предмете Информациони системи, Менаџмент информационих система, Базе података, Пројектовање и моделовање.

3. Информациона безбедност


IRУнапређење правног и институционалног оквира за информациону безбедност према стратегији развоја информационог друштва Републике Србије, огледа се у доношењу прописа из области информационе безбедности којима се додатно уређују стандарди на подручју информационе безбедности. Ради бољег сагледавања основа тог оквира, студент се упознају са појмом Безбедност података и информација, као и уопштено са појавом високотехнолошког криминала у савременом друштву кроз предмете Високе технологије и криминал, Криптоанализа. Уколико се кориснику Интернета нанесу нека врста штете, постоје мале шансе да кривац буде кажњен. Међутим, постоје случајеви када је то ипак могуће. У ситуацији када се утврди да је нека особа стекла неку корист од онога што је његов вирус учинио на рачунару другог корисника, наш Кривични законик прописује новчане и затворске казне.  Како би успешно водили поступке против ове врсте криминала, студенти се упознају са основним полицијским пословима у вези са кривичним делима кроз предмете: Људска безбедност, Техничка средства полиције, Кривично и кривично-процесно право.

4.Дигитална форензика


IRФорензичка анализа рачунарских података, фотографија и мобилних телефона представља озбиљан изазов за савремене истраге. Дигитална форензика је тражење дигиталних доказа, шта год тај доказ био: дигитална пошта, документ, слика, део фајла, било шта. Са друге стране, то је прикупљање тих доказа на такав начин да они буду прихваћени на суду. Дигитална форензика је мултидисциплинарна наука која подразумева спој различитих науĉних дисциплина (рачунарске науке, право, криминологија) са бројним изазовима у условима масовног генерисања дигиталних података. Студенти се упознају са методама за идентификацију, прикупљање и анализу података немењајући оргиналне доказе и ланац надлежности у процесу утврђивања потенцијалних дигиталних доказа. Такође, студенти ће се упознати са процесима прикупљања, очувања, анализом и презентовањем дигиталних доказа, као и са одговарајућим форензичким алатима кроз предмете:  Основи форензике, Системи за аутентификацију.

5. Програмирање


IRПроналажење слабости, грешака и заобилажење правила представљају интелектуални изазов сваког хакера. Хакер је такође и синоним за одличног програмера. Хакере карактеришу креативност и способност решавања комплексних проблема. Да би се успешно борили против злонамерних програма написаних од стране хакера, неопходно је добро познавање вештина програмирања и писања програмског кода. У том смислу, студенти се обучавају различитим методама програмирања при чему се усмеравају на објектно-орјентисано програмирање и познавање wеб орјентисаних програмских језика. И поред постојања бројних антивирус програма, не постоји стопостотна заштита јер хакери прате развој технологија и према томе програмирају одговарајуће софтвере за упад на сервере. Математички принципи шифровања и дешифровања су вазни делови криптографских концепата, укључујући и принципе криптоанализе. Студентима се пружа прилика да се упознају са овом узбудљивом дисциплином и спроводе своја истраживања кроз програмски код.

6. Аналитика података


IRПолицијске службе широм света своје активности планирају и спроводе на основу аналитичких извештаја, а све више користе и тзв. предиктивну аналитику, односно софтвере засноване на алгоритмима, како би предвидели (и последично превенирали) злочине пре него се они догоде. Предиктивни модели и алгоритми машинског учења користе узорке пронађене у историјским и трансакцијским подацима, како би омогућили процену ризика али и прилика како би се донеле исправне пословне одлуке. Предиктивна аналитика омогућава повезивање података из различитих извора и канала дистрибуције (базе података, подаци на webu, текстуални подаци...). Софистицираним техникама анализе (као нпр.  IBM SPSS решење) лако се могу извући поуздани акључци о тренутној ситуацији и будућим догађајима који ће помоћи организацији да доноси правилне одлуке и преузима одговарајуће акције. Садржаји који подржавају ову област образовања на студијама су заступљени у следећој групи предмета: Дискретна математика и теорија алгоритама, Вероватноћа и статистика, Теорија ризика, Теорија одлучивања, Управљање пројектима, Аналитика података.

Свака од наведених области, поред  наведених предмета, укључује и предмете из других области при чему се познавање више предмета појављује као потреба у различитим областима а свака од области поседује и своју групу или бар један од изборних предмета, тако да сваки студент индивидуално може да у одређеној мери прилагоди студијски програм према својим жељама и склоностима.

РАСПОЛОЖИВА ИНФРАСТРУКТУРА

Центар за високо-технолошки криминал – ВТК центар


У сарадњи са МУП-ом РС, на Криминалистичко-полицијској академији од 2014. године основан центар за ВТК. Студентима основних студија Информатике и рачунарства, кроз обавезне акативност у току студирања као вид додатног облика наставе, омогућено је упознавање рада са различитим врстама рачунарских инцидената у реалним условима. Организовано је дежурство у трајању од 8 сати дневно током трајања школске године. Студенти коришћењем софтвера Nagios врше надгледање мрежних сервиса, успостављају везу са даљинском контролом путем TeamViewer-а, попуњавају формулар за  извештавање, врше даљинско испитивање степена рањивости неког рачунара користећи програм Metascan и скенирање фајлова и портова помоћу Nmap Port Scanner.
Обуком кроз овај Центар студенти се оспособљавају за будућу успешну координацију и помоћ државним органима у имплементацији сигурних сервиса како би се смањио ризик од рачунарских инцидената, као и одговор на такве инциденте у случају да се они догоде. Мисија овог Центра се огледа у: подизању свести неопходне едукације корисника о сајбер претњама/криминалу, као и припрема сигурносних упозорења и савета грађанима.

Специјализован кабинет за интерактивну наставу

У склопу Информатичког центра који обухвата 4 рачунарске лабораторије, на Криминалистичко-полицијској академији постоји специјализован кабинет за наставу студената основних и мастер студија Информатике и рачунарства. Рачунарске лабараторије су опремљене савременим рачунарима смештеним у мала, танка и компактна Mini-ITX кућишта комбинујући тако елегантан и компактан дизајн са комплексном архитектуром која задовољава различите потребе захтевних програмских конфигурација укључујући обраду слика, индустријску аутоматизацију, мултимедијалне задатке,....

Посебну примену у интерактивном приступу настави специјализованог кабинета заузима SMART интерактивна (паметна) табла у које својим изузетним техничким и софтверским решењима подиже квалитет наставе. Имплементација интерактивне табле са техничким додацима као што је пројектор, у оваквој врсти специјализоване учионице омогућује окружење примамљиво за студенте, а уједно наставницима омогућује бољу интеракцију са учесницима. Учесници могу да преузму садржај са предавања на свој уређај, могу да на њега додају своје белешке, да учествују у радионици са својим колегама и да све то сачувају за поновно гледање. Интерактивна touch-screen табла омогућава предавачима и наставницима да контролишу њихов рачунар са таблет уређајем или мобилним телефоном и да размењују садржај са истог рачунара са другим учесницима помоћу умрежених уређаја путем Cloud или wi-fi мреже.

E-образовање


IRПроцес реформе високог образовања у Европи који траје током последње деценије, значајан је зато што предвиђа формирање заједничког простора у коме ће системи високог образовања у различитим европским државама бити међусобно компатибилни. Свакако том процесу је највише допринео развој информационих технологија. У питању је сложен процес у коме мора да се комбинује све што је најбоље од старог традиционалног модела, континуираног вредновања студената и поспешивања њихових индивидуалних способности у креирању сопственог образовања. Сходно овим принципима на Криминалистичко-полицијској академији покренута је иницијатива модернизације наставног процеса за студенте основних студија Информатике и рачунарства.
Модел наставе учење на даљину (online) кроз програмски пакет Moodle, омогућује постојање е-learning курсева који вам дају могућност да Ваше време планирате ефикасније, пошто он-лине материјалима за учење можете приступити у било које доба дана и ноћи. Тренутно, на појединим стручним информатичким предметима организован је онлине курс као додатна подршка традиционалном начину одржавања наставе.

Контакт подаци

Адреса: 11080 Земун, Србија
Цара Душана 196

© Copyright 2017 . All Rights Reserved Криминалистичко-полицијска академија. Информатички центар.

Претрага

Адреса: 11080 Земун, Србија
Цара Душана 196

  • (011) 3161-444
  • (011) 3107-100
  • dekanat@kpa.edu.rs